donderdag 27 maart 2014

Drie D66 raadsleden beëdigd

Tijdens een speciale zitting zijn vanavond de nieuw gekozen gemeenteraadsleden beëdigd. Onder hen de drie D66’ers die de partij de komende jaren gaan vertegenwoordigen: Marco van der Meij, Hugo van Haastert en Aisia Okma.

Formatie

Met drie zetels in de raad en ruim 14% van de kiezers die ons steunt is het D66-geluid weer helemaal terug in Voorschoten! We zijn daarmee de vierde partij in de raad en de grootste winnaar van de verkiezingen! Er vinden nu verkennende gesprekken plaats onder leiding van Kamerlid Helma Nepperus (VVD) om te zien welke partijen zullen gaan onderhandelen voor college deelname.Helma brengt op 31 maart haar advies uit over haar gesprekken met de partijen in de raad.

Bestuur

Met de verkiezing van Aisia en Hugo in de raad kunnen zij niet meer aanblijven als bestuursleden. Het raadslidmaatschap is namelijk niet verenigbaar met een bestuursfunctie bij D66. Daarom stelt het bestuur ad interim twee nieuwe bestuursleden aan. Dat zijn Rik Riphagen als voorzitter a.i. en Peter Paul Lippinkhof als secretaris a.i. Er zal later een ALV volgen waar de bestuursfuncties vrij komen en dan kunnen alle leden zich kandideren in een open procedure.